Moduły 2ClickPortal wspierajace komunikację marketingową JST
Jednostki samorządu terytorialnego w swojej działalności muszą koncentrować się na wielu aspektach. Jednym z nich jest marketing - działania skierowane zarówno do mieszkańców, turystów, jak i inwestorów danego regionu. Tworząc plan marketingowy, warto pamiętać, że jedynie całościowe podejście do tematu, analiza poszczególnych odbiorców, a co najważniejsze wybór odpowiednich kanałów komunikacji, doprowadzi do osiągnięcia zamierzonych celów. Najlepszą metodą jest jednak wybór takiego rozwiązania, które będzie wspierać nasze działania na każdym kroku oraz automatyzować nasze procesy. Przyjrzyjmy się zatem w jaki sposób, zastosowane moduły na portalu informacyjnym dostarczanym w ramach usługi 2Click Portal Cloud, wspierają komunikację marketingową JST.
Integracja z social media
Analizując grupy odbiorców naszych komunikatów, dochodzimy do wniosku, że są one różne w zależności od kanałów, platform. Musimy pamiętać, że jest to szczególnie istotne w przypadku social media. Udostępniony na Facebooku komunikat może dotrzeć do innych użytkowników niż w przypadku publikacji na Twitterze, czy Instagramie. Integracja portalu z social media pozwala na szybkie i precyzyjne udostępnienie aktualności na różnego rodzaju platformach mediów społecznościowych w odpowiedniej i przyjaznej dla odbiorców formie. Poszerzamy dzięki temu zasięg opublikowanego na stronie internetowej komunikatu i sprawiamy, że przekaz ten może efektywnie zaangażować naszą grupę odbiorców.
Moduł wizerunkowy - jednostka w liczbach
Kreowany przez nas przekaz ma na celu docierać także do grupy odbiorców, jaką są inwestorzy i partnerzy miasta lub instytucji. Moduł wizerunkowy wspiera te działania i jest swego rodzaju wizytówką jednostki. Dzięki możliwości dodawania w tle grafik lub plików video, możemy sami zadecydować, jak będzie wyglądała ta część naszej strony oraz jakie informacje,w spójny i czytelny sposób, zostaną przekazane.
https://miastopuck.pl
Moduł Pop Up i Slider
W świecie, gdzie informacje otaczają nas na każdym kroku liczy się, aby zwrócić uwagę odbiorcy i precyzyjnie dotrzeć do niego z komunikatem. Jednym z rozwiązań, które ułatwiają to zadanie, są pop upy, które po wejściu na stronę pojawiają się użytkownikowi w formie grafiki lub pola tekstowego. Dzięki temu możemy przekazać odbiorcy najważniejsze w danym momencie informacje, na których nam zależy. Wspieramy dzięki temu np. marketing danego wydarzenia, czy wyborów.
Również zastosowany na stronie internetowej slider, wspiera efektywność komunikacyjną jednostki. Kierujemy odbiorcy dokładnie ten przekaz, na którym nam najbardziej zależy, aby zasięg informacji był coraz większy.
Moduł Newsletter
To kolejne rozwiązanie komunikacji marketingowej z mieszkańcami, turystami, czy inwestorami, którzy zapiszą się na listę subskrybentów. Umożliwia zapisywanie się na wcześniej zdefiniowane listy wysyłkowe, a także pozwala na generowanie newsletterów w oparciu o dedykowane szablony lub samodzielną kreację indywidualnych newsletterów oraz planowanie ich wysyłki w czasie. Co ważne, umożliwia segmentację oraz wysyłkę do określonej grupy odbiorców, a po przeprowadzonej kampanii raportuje jej skuteczność w zakresie liczby wyświetleń, czy kliknięć.
Moduł aktualności
Moduł ten odgrywa kluczową rolę w funkcji informacyjnej portalu. Jego szerokie spektrum funkcjonalności pozwala na szybkie i intuicyjne dodawanie treści, zdjęć i video, ich publikacje i szeroką promocję w obrębie portalu: skróty aktualności, ruchomy pasek informacyjny i inne. Stworzony przekaz możemy umieszczać w miejscach, które są najczęściej odwiedzającymi miejscami na portalu, lub tymi, które zwracają największą uwagę odbiorcy.
https://zabierzow.org.pl
Zgodność z WCAG 2.1
Wydawać by się mogło, że sam fakt zgodności z WCAG 2.1 nie ma większego wpływu na komunikację marketingową, ale nic bardziej mylnego. Musimy pamiętać, że dostępna strona internetowa, to miejsce, gdzie przekaz jest dostępny dla większości odbiorców, bez względu na stan zdrowia sprawi, że będą mogły one odbierać nasze komunikaty na równych zasadach.
Technologia PWA
Ewolucyjne rozwinięcie Responsive Web Design,która rozszerza mobilność portali o funkcjonalności i cechy aplikacji mobilnych, bez konieczności ich odrębnego wykonania i instalacji na telefonach. Biorąc pod uwagę cały zakres możliwości jakie niesie za sobą wykorzystanie technologii PWA warto zwrócić uwagę na powiadomienia webpush, komunikaty które wyświetlają się użytkownikowi, zarządzane z poziomu panelu administracyjnego.
Portal jako wsparcie działań marketingowych
Wsparcie działań w komunikacji marketingowej jest niezwykle istotne, nie tylko poprawia efektywność prowadzonych działań, ale także skraca czas, jaki poświęcamy na obsługę całej strategii i automatyzuje nasze procesy.