Nabór wniosków o przyznanie grantu "Cyberbezpieczny Samorząd" ruszył – Wsparcie dla bezpiecznych systemów informacyjnych jednostek samorządu terytorialnego
19 lipca uruchomiony został nabór wniosków o przyznanie grantu “Cyberbezpieczny Samorząd”. Projekt realizowany będzie w ramach Programu Fundusze Europejskie na Rozwój Cyfrowy 2021–2027 w partnerstwie z NASK – Państwowym Instytutem Badawczym. W ramach projektu możliwe jest otrzymanie grantu w wysokości nawet do 850 000 PLN, łączny budżet projektu to ponad 1,7 MLD. Wnioski można składać do 30.09.2023r.
Celem grantu jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa informacji jednostek samorządu terytorialnego poprzez wzmacnianie odporności oraz zdolności do skutecznego zapobiegania i reagowania na incydenty w systemach informacyjnych.
Grant można otrzymać m.in. na:
-
zadania związane z opracowaniem, wdrożeniem, przeglądem, aktualizacją dokumentacji Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji (SZBI),
-
audyt SZBI, audyt zgodności KRI/uoKSC przez wykwalifikowanych audytorów, (re‑)certyfikacja SZBI na zgodność z normami,
-
podstawowe szkolenia budujące świadomość cyberzagrożeń i sposobów ochrony dla pracowników JST,
-
szkolenia z zakresu cyberbezpieczeństwa dla wybranych przedstawicieli kadry JST, istotnych z punktu widzenia wdrażanej polityki bezpieczeństwa informacji i systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji,
-
szkolenia specjalistyczne dla kadry zarządzającej i informatyków w zakresie zastosowanych (planowanych do zastosowania) środków bezpieczeństwa w ramach projektu grantowego,
-
szkolenia powiązane z testami socjotechnicznymi, które będą weryfikować świadomość zagrożeń i reakcji personelu, w szczególności reagowanie specjalistów posiadających odpowiednie obowiązki w ramach SZBI w zgodzie z przyjętymi procedurami.
-
zakup, wdrożenie i utrzymanie systemów teleinformatycznych, w tym urządzeń, oprogramowania i usług zapewniających prewencję, detekcję i reakcję na zagrożenia cyberbezpieczeństwa,
-
zakup, wdrożenie i utrzymanie rozwiązań ciągłego monitorowania bezpieczeństwa,
-
zakup, wdrożenie, konfiguracja oraz utrzymanie urządzeń i oprogramowania z zakresu cyberbezpieczeństwa,
-
zakup usług wsparcia realizowanych przez zewnętrznych ekspertów z zakresu cyberbezpieczeństwa;
-
zakup testów i badań bezpieczeństwa, dostępu do informacji bezpieczeństwa.
Jakiś czas temu, w ramach Akademii 2ClickPortal, zorganizowaliśmy webinar, podczas którego omówiliśmy m.in. do kogo skierowany jest grant oraz jakie działania i obszary obejmuje. Prelegentami podczas webinaru byli specjaliści w zakresie dofinansowań projektów IT z 2ClickPortal oraz eksperci od cyberbezpieczeństwa z Cyber360, którzy kompleksowo zabezpieczają organizacje przed atakami cyfrowymi, zwiększają bezpieczeństwo cybernetyczne, zapewniają rozwiązania sprzętowe i softwarowe z tego zakresu.
Wnioski o dofinansowanie z projektu “Cyberbezpieczny Samorząd” mogą składać nadrzędne Jednostki Samorządu Terytorialnego. Wsparciem mogą być objęte jednostki podległe jednak z ograniczeniem do jednostek sektora publicznego i z wyłączeniem placówek ochrony zdrowia.
Projekt realizowany jest na terenie całego kraju i zostaną nim objęte wszystkie jednostki samorządowe takie jak 2 477 gmin, 314 powiatów, 16 województw. Łącznie 2 807 jednostek samorządu terytorialnego.
Aby wziąć udział w konkursie o uzyskanie grantu, jednostki samorządu terytorialnego muszą złożyć kompletny wniosek poprzez aplikację LSI zamieszczonego na stronie internetowej https://lsi.cppc.gov.pl/beneficjent w terminie naboru, a także spełnić kryteria oceny zgodnie z dokumentacją konkursową.
Więcej informacji na temat programu “Cyberbezpieczny samorząd” jest dostępne na stronie https://www.gov.pl/web/cppc/cyberbezpieczny-samorzad