Wronki.pl — wywiad po wdrożeniu nowego serwisu internetowego gminy
Zapraszamy do przeczytania wywiadu z serii #Wywiad2ClickPortal, w którym rozmawiamy z naszymi Klientami, którzy zdecydowali się na wybór rozwiązania 2ClickPortal. O wrażenia z procesu jego realizacji oraz użytkowania serwisu zapytaliśmy Panią Mirosławę Rusinek — Inspektor ds. Promocji i Kontaktów Zagranicznych w Urzędzie Miasta i Gminy we Wronkach
K.S.: Czym kierowali się Państwo przy wyborze rozwiązania 2ClickPortal
- Wyłaniając firmę, która wykona dla nas nową stronę internetową, kierowaliśmy się naszymi procedurami budżetowymi – byliśmy zobligowani do wyboru najkorzystniejszej oferty. Właśnie taką otrzymaliśmy od Państwa. W naszym przypadku głównym warunkiem podpisania umowy był zatem czynnik finansowy.
K.S.: Jakie przewagi i co konkretnie otrzymali Państwo, wybierając rozwiązanie chmurowe 2ClickPortal Cloud?
- Oczywiście, wsparcie techniczne oraz bezpieczne utrzymanie strony jest dla nas niezwykle istotne. Opłata abonamentowa – będąca na bardzo zadowalającym poziomie finansowym – gwarantuje nam sporo dodatkowych profitów. W ramach umowy otrzymujemy między innymi stałe wsparcie techniczne.
Muszę przyznać, że przy jakimkolwiek problemie lub wątpliwości, które pojawiały się podczas wprowadzania danych w panelu (przed uruchomieniem strony w internecie), zawsze odpowiadali Państwo natychmiastowo i wyczerpująco. Otrzymałam od Państwa również tutoriale, które pomogły nam w przystępny sposób poznać funkcjonalności portalu – do tego stopnia, że po pełnym wdrożeniu sami jesteśmy w stanie bezproblemowo redagować stronę. Obecnie – po uruchomieniu serwisu – oferowana przez Państwa obsługa techniczna jest dla nas nadal dostępna „od ręki”.
Niezwykle istotne dla nas są także stała aktualizacja oraz podniesienie poziomu bezpieczeństwa serwisu dzięki usłudze chmurowej – daje nam to pewność, że nasza strona będzie mogła funkcjonować przez długi czas bez jakiegokolwiek zarzutu.
K.S.: Co najbardziej cenią Państwo w rozwiązaniu 2ClickPortal?
- Najbardziej cenimy sobie łatwość obsługi panelu administracyjnego oraz jego intuicyjność. Nasz wcześniejszy serwis również był oparty na Państwa rozwiązaniu. Zauważyłam, że obecny panel 2ClickPortal został przebudowany i zaprojektowany pod kątem większej użyteczności. Znałam już Państwa CMS, więc bez problemu mogłam poruszać się w nowym panelu – pojawiły się tam udogodnienia, które były ulepszeniem starszej wersji np. „przerzucanie” zdjęć bezpośrednio z pulpitu, dzięki czemu import jest zdecydowanie prostszy.
Korzystanie z panelu administracyjnego jest niezwykle proste dzięki jego intuicyjności – wystarczy w nim popracować przez moment i można już bez najmniejszego problemu dotrzeć do jakiegokolwiek punktu na stronie. Znacznym udogodnieniem dla redaktorów jest wprowadzenie przejrzystego układu modułów oraz wyróżnienie najczęściej używanych elementów na samej górze panelu. Nazwy poszczególnych punktów opisane są w sposób prosty i jednoznaczny – w oczywisty sposób informują o swojej zawartości.
Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość kadrowania zdjęć w slajderze – odrębnie dla strony na deskompie i wersji mobilnej, co w efekcie daje zamierzony efekt zarówno w komputerze, jak i telefonie. Podobnie działa kadrowanie miniatur przy artykułach pozwalające na załączenie większego zdjęcia i wybranie tylko interesującego nas obszaru - bardzo ułatwia to pracę i nie generuje dodatkowego działania związanego z wcześniejszym przygotowaniem grafiki „pod wymiar”.
Dodatkowym atutem panelu jest pozycjonowanie artykułów w aktualnościach – taka możliwość jest dla nas istotna, ponieważ często zależy nam, aby konkretny temat wyświetlał się na pierwszym miejscu (ze względu na jego istotność) pomimo dodania kolejnych artykułów.
Bardzo ciekawym dodatkiem są podpowiedzi “pomoc” tzw. plusik, które ułatwiają pracę i dają natychmiastowe rozwiązanie.
Niezwykle istotna jest dla nas również możliwość połączenia panelu z Google Analytics dającego nam pełny pakiet informacji o odwiedzających nas użytkownikach.
Dużym ułatwieniem dla mnie jest także możliwość korzystania z panelu administracyjnego w telefonie – stworzenie nowego artykułu zajmuje tylko kilka minut i wymaga jedynie paru kliknięć – pojawiająca się automatycznie miniatura z gminnym logotypem pozwala na szybką publikację newsa bez konieczności posiadania własnego zdjęcia. Dostęp do strony jest nieograniczony – z panelu można korzystać w każdym momencie i miejscu z dostępem do internetu.
K.S.: Czy docierają już do Państwa opinie mieszkańców po zmianie strony na nowoczesny portal?
- Zasłyszane przez nas opinie mieszkańców są bardzo pozytywne. Nasi odbiorcy są mile zaskoczeni zmianą i odświeżeniem portalu. Mieszkańcy odnieśli się z entuzjazmem do pomysłu wprowadzenia na stronie dużego panelu z informacjami urzędowymi „Załatw sprawę w urzędzie” – gdzie zamieszczony jest komplet informacji niezbędnych do zrealizowania poszczególnych usług oraz odpowiednie druki do pobrania (wcześniej taką funkcjonalność mieliśmy jedynie w gminnym BIPie).
Na stronie zamieściliśmy również sondę – jej wyniki wskazują (po tygodniu badania), że 74% mieszkańców wyraziło pozytywną opinię na temat wyglądu nowej strony.
K.S.: Co było dla Państwa najważniejsze podczas tworzenia strony?
- Priorytetem było dla nas, aby nowa strona była jak najbardziej czytelna – w miarę krótka, a na samej górze wyświetlało się to, co jest najistotniejsze i najbardziej potrzebne mieszkańcom w danym momencie.
Zależało nam na tym, aby na stronie nie znajdowały się niepotrzebne w dłuższej perspektywie czasu treści. Przez moment rozważaliśmy nawet usunięcie galerii zdjęć i filmów. Chcieliśmy, aby strona zawierała tylko najważniejsze z punktu klienta ratusza informacje, bez zbędnych „rozpraszaczy i zapychaczy przestrzeni”.
Najważniejsze dla nas było to, aby po wejściu na stronę od samego początku były na niej widoczne najpotrzebniejsze i najaktualniejsze informacje, a pozostałe, żeby były łatwe do odszukania.
K.S.: Jakie są Pani odczucia po korzystaniu z portalu?
- Jestem bardzo zadowolona z panelu administracyjnego, który Państwo dla nas przygotowaliście. Tak jak wspominałam wcześniej, jest on niezwykle prosty i łatwy w obsłudze – publikacja nowego artykułu z grafiką przewodnią, galerią zdjęć oraz dodatkowymi załącznikami zajmuje tylko kilka minut.
„Jest tak prosty i łatwy w obsłudze – wystarczą dwa kliknięcia i gotowe ”
K.S.: Jak Pani zdaniem portal prezentuje się pod względem wizualnym?
- Jestem bardzo zadowolona z projektu strony, jest jasny i przejrzysty. Zależało nam na tym, żeby w portalu było „dużo światła”. Strona jest nowoczesna, a dominujące kolory i elementy graficzne są zgodne z naszą identyfikacją wizualną.
W serwisie uwagę odbiorcy przyciągają detale — podświetlenia w momencie wskazania na konkretny element oraz elementy interaktywne.
Szczególnym ułatwieniem dla naszych administratorów jest prosty w obsłudze, a jednocześnie zaawansowany panel administracyjny. Dzięki temu nasz dział promocji jest w dużej mierze niezależny pod względem zarządzania wyglądem i funkcjonalnościami portalu.
Miłym zaskoczeniem był dla nas, oferowany przez Państwa, generator deklaracji dostępności. Dzięki temu nie musieliśmy przygotowywać całej deklaracji, tylko wypełniliśmy kluczowe informacje w formularzu i dzięki temu uzyskaliśmy w pełni stworzoną i dedykowaną naszej jednostce deklarację.
Masz dodatkowe pytania? Chcesz, abyśmy omówili projekt dla Twojej jednostki?
Skontaktuj się z nami już teraz!