Promocja wydarzeń JST w mediach społecznościowych
Jednostki Samorządu Terytorialnego wykorzystują różne środki komunikacji, aby docierać ze swoim przekazem do jak największej liczby odbiorców. Wybierają do tego tradycyjne kanały takie jak telewizja lokalna, prasa, radio, ale także coraz częściej stawiają na social media, szukając kolejnego sposobu na dotarcie do nowych grup odbiorców.Szczególnie jest to istotne w przypadku promowania wydarzeń odbywających się w danym województwie, powiecie czy gminie.
Od czego zacząć?
Przy organizacji wydarzenia i tworzenia strategii promocji niezwykle istotne jest, aby jasno określić grupę docelową oraz dobrać do niej odpowiednie kanały komunikacji. Ważne jednak, aby komunikacja ta była prowadzona wielokanałowo- social media, email marketing i WEB Push marketingu, a u jej fundamentów znajdował się nowoczesny portalWięcej o odpowiednim doborze kanałów komunikacji oraz profilowaniu przekazu znajdziecie w naszym artykule - https://2clickportal.pl/blog/dobor-kanalow-komunikacji-oraz-profilowanie-przekazu-promocyjnego-w-dzialaniach-urzedow.html. Możliwości promocji w internecie są ogromne, jednak warto pamiętać, aby przekaz był dopasowany graficznie i treściowo do medium oraz do użytkowników danego kanału.
W dzisiejszym artykule skupimy się na sposobach dotarcia do jak największej liczby mieszkańców, inwestorów i turystów z organizowanymi przez Samorząd, Urząd lub inną instytucję wydarzeniami.
Facebooka ADS
Rozpoczynając promocję wydarzenia, chcemy dotrzeć z naszym przekazem do jak największej liczby odbiorców, którzy faktycznie będa zainteresowani projektem. Z pomocą przychodzą tutaj reklamy na Facebooku i możliwość targetowania komunikatu do określonej przez nas, zawężonej grupy odbiorców. Możemy wybrać miejsce zamieszkania użytkownika, jak również obszar +80 km od tej miejscowości, możemy zawęzić grupę do osób w określonym wieku czy zainteresowanych konkretnym tematem. Jasno wyznaczona grupa wpływa na zwiększoną konwersję i nie przepalanie budżetu na reklamę.
Pamiętajmy przy tym, aby tworząc reklamę na Facebooku odpowiednio dopasować cel reklamy oraz format postów. Przykładowo jeżeli zależy nam, aby uczestnicy odwiedzili stronę wydarzenia i tam dokonali rejestracji, musimy wybrać odpowiedni cel “Ruch”, odpowiednią grupę, oraz format posta, który doprowadzi użytkownika do zapisania się na wydarzenie.
Posty
Najczęstszą formą promowania wydarzeń są posty, które przybierają różne formy - posty z jedną grafiką, albumem zdjęć czy video. Warto tutaj pamiętać, że im większa różnorodność formatów, tym przekaz jest bardziej atrakcyjny dla odbiorców.Istoty jest również czas publikowania (timing) - przed, w trakcie i po odbytym wydarzeniu. Na przykład informowanie użytkowników odpowiednio wcześniej przed wydarzeniem, w trakcie - o trwaniu wydarzenia lub publikowanie podsumowania tuż po evencie. Stanowi to pewnego rodzaju “klamrę”, która spina cały proces komunikacyjny i wpływa na profesjonalny wizerunek jednostki.
Ciekawym rozwiązaniem w zakresie formatów postów jest post karuzelowy, niestety jego stworzenie nie jest już takie proste.Jest on o tyle wdzięcznym formatem, że daje możliwość dodania kilku kafelków linkujących do różnych podstron, co niewątpliwie przydaje się przy wydarzeniach na które niezbędne są zapisy. Poniżej przedstawimy Wam małą podpowiedź jak można tego dokonać.
Stworzenie takiego posta różni się w zależności od tego czy chcemy tego dokonać z poziomu Creator Studio czy Menedżera Reklam. Najszybszym sposobem jest dodanie post z poziomu Creator Studio i ten właśnie sposób omówimy.
-
Wchodzimy na Creator Studio.
-
Następnie klikamy na ,,Opublikuj coś…’’ , a nie niebieski przycisk ,,Utwórz post’’.
-
W treść posta dodajemy adres linku czekając aż się zaczyta.
-
Gdy pojawi się podgląd, będzie możliwość dodanie wybranych grafik (max 10)
-
Do każdego zdjęcia można dodać krótki nagłówek oraz wybrany link.
Portal wsparciem w promocji w social media
Nie zapominajmy również, że kluczem do odpowiedniego promowania wydarzeń jest także zamieszanie o nim informacji na portalu danej gminy czy miasta. To jedno z głównych miejsc, które odwiedzają mieszkańcy w poszukiwaniu informacji. Portal oparty o usługę 2ClickPortal Cloud daje wiele możliwości w zakresie promocji eventów - rozpoczynając od tworzenia kalendarza wydarzeń, dodawania plakatów linkujących do wydarzenia, czy integracji portalu z social media. Dzięki połączeniu
Facebooka z portalem możemy w łatwy i szybki sposób udostępniać materiały bezpośrednio w social media.
Wydarzenie na Facebooku
Inną z opcji komunikowania użytkownikom o wydarzeniu jest stworzenie na Facebooku “Wydarzenia”, czyli swego rodzaju strony eventu, gdzie na bieżąco informujemy o nowościach związanych z danym projektem. Ustawiamy tam konkretny termin i datę oraz wybieramy osoby, które możemy zaprosić do wydarzenia. Co ważne, każdy opublikowany post, pojawia się wszystkim uczestnikom wydarzenia, którzy zaznaczyli opcję “Biorę udział” - mamy tutaj 100% odbioru komunikatu. Dodatkowo, Menadżer Reklam daje nam możliwość promowania takiego wydarzenia, co zwiększa nasze szanse na dotarcie do konkretnie wskazanej grupy odbiorców pod względem zamieszkania, wieku czy zainteresowań.
Jako organizator wydarzenia możesz wybrać inne ustawienia prywatności określające, kto może zobaczyć wydarzenie, dołączyć do niego lub zaprosić kolejne osoby.
Relacje na żywo
Jak wspominaliśmy wcześniej, istotny jest dobry timing publikowania treści i zapowiadania wydarzeń, szczególnie, jeżeli mowa o relacjach na żywo. Komunikacja powinna być skonstruowana tak, aby pozwolić potencjalnym uczestnikom zaplanować (co najmniej) z kilkudniowym wyprzedzeniem oglądanie relacji.Czy to w formie live’a na Facebooku, czy w formie Relacji czy Insta Stories na Instagramie, a nawet nowym materiałem na Tik Toku. Ważne, aby w danym momencie poinformować odbiorców o trwającym właśnie wydarzeniu, pokazując im zalety eventu przekonać do odwiedzenia danego miejsca.
Ważnym elementem pod względem promocji jest na Instagramie możliwość zapisywania InstaStories jako relacji wyróżnionych, które nie znikają po 24 godzinach i mogą stanowić wizytówkę miasta pokazując jego działania i wydarzenia.
Promocja wydarzenia jednostki administracji publicznej wymaga wcześniejszego przygotowania harmonogramu publikacji treści, dobrania kanałów komunikacji, grupy odbiorców, jak również decyzji o odpowiednim formacie pojawiających się materiałów w sieci. Sukces działań w social media przekłada się na większą liczbę osób odwiedzających dane wydarzenie, lub zapisanych na dany projekt. Pamiętajmy tylko, aby wybrać takie kanały komunikacji, formaty i grupy odbiorców, aby nasze działania były jak najbardziej efektywne i doprowadziły do sukcesu i zwiększenia rozpoznawalności danego eventu.