ueue

Regulamin aplikacji mobilnej MieszkaniecINFO

§1. Przedmiot regulacji

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z aplikacji MieszkaniecINFO, w tym warunki świadczenia usług drogą elektroniczną przez Operatora, prawa i obowiązki stron, a także zasady odpowiedzialności związane z używaniem aplikacji mobilnej.

§2. Definicje legalne

Na potrzeby niniejszego Regulaminu, użyte w nim pojęcia oznaczają:

  1. Aplikacja – oprogramowanie mobilne pod nazwą MieszkaniecINFO, należące do Operatora, dostępne do pobrania w sklepach Google Play oraz App Store, w ramach którego Operator udostępnia jednostkom samorządu terytorialnego określone zasoby teleinformatyczne,
  2. Dane Osobowe – dane dotyczące osoby fizycznej, przekazane przez Usługobiorcę i gromadzone przez Operatora w trakcie korzystania z Aplikacji, stanowiące dane osobowe w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. W sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO),
  3. JST - jednostka samorządu terytorialnego, w tym gmina, miasto lub powiat, która zawarła z Operatorem odrębną umowę w zakresie licencji niewyłącznej oprogramowania w zakresie udostępnionych przez Operatora modułów umożliwiających jednostce samorządu terytorialnego poszerzenie funkcjonalności dla mieszkańców,
  4. Operator / Usługodawca - TI sp. z o.o. z siedzibą we Wronkach (64-510), ul. Poznańska 56, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem 0000338626, NIP: 7872080002, REGON: 301229936, o kapitale zakładowym 50.000,00 zł,
  5. Przerwa techniczna – planowane lub awaryjne czasowe ograniczenie działania Aplikacji, polegające na wyłączeniu jej w całości lub w części, wynikające z konieczności konserwacji, aktualizacji, przebudowy lub usunięcia awarii, w czasie którego korzystanie z Usług może być niemożliwe,
  6. Regulamin – niniejszy Regulamin Aplikacji MieszkaniecINFO,
  7. Siła Wyższa – zdarzenie zewnętrzne, niezależne od stron, którego nie można było przewidzieć ani zapobiec jego skutkom, uniemożliwiające korzystanie z Aplikacji w całości lub części, w sposób trwały lub tymczasowy,
  8. Urządzenie – mobilne urządzenie elektroniczne, w szczególności smartfon, działające w oparciu o system operacyjny Android (w wersji co najmniej 7.0) lub iOS (w wersji co najmniej 11.0),
  9. Usługi Elektroniczne – funkcjonalności Aplikacji udostępniane Usługobiorcy przez Operatora drogą elektroniczną, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, obejmujące w szczególności usługi opisane w § 4 Regulaminu, wykupione przez JST u Operatora,
  10. Usługobiorca – osoba fizyczna, w tym także nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych, która używa Aplikacji w celu skorzystania z Usług.

§3. Przedmiot i zawarcie umowy

  1. W ramach umowy Operator zobowiązuje się do świadczenia Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorcy a Usługobiorca zobowiązuje się do nieodpłatnego z nich korzystania zgodnie z przeznaczeniem Aplikacji, na zasadach określonych w Regulaminie.
  2. Przed zawarciem umowy o świadczenie Usług Elektronicznych Usługobiorca zobowiązany jest zapoznać się z treścią Regulaminu oraz zaakceptować jego postanowienia poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola wyboru (check-box) w Aplikacji. Brak akceptacji Regulaminu uniemożliwia korzystanie z Usług Elektronicznych. Umowa zostaje zawarta z chwilą wyrażenia zgody na postanowienia Regulaminu.
  3. Operator udostępnia Usługobiorcy Regulamin nieodpłatnie przed zawarciem umowy, a także po jej zawarciu w taki sposób, który umożliwia Usługobiorcy pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie treści Regulaminu za pomocą systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Usługobiorca. Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania treści Regulaminu.
  4. Usługobiorca ma możliwość wyrażenia zgody na lokalizację i na powiadomienia push za pomocą dedykowanego check-boxa. Wyrażenie zgody na lokalizację i na powiadomienia push nie są obowiązkowe, jednakże ich niewyrażenie spowoduje brak możliwości lub ograniczoną możliwość korzystania z niektórych funkcjonalności Aplikacji.
  5. Usługodawca świadczy Usługi Elektroniczne z zachowaniem należytej staranności, odpowiedniej dla zawodowego charakteru prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej.

§4. Przedmiot i zakres usług

  1. Aplikacja umożliwia Usługobiorcy korzystanie z dostępnych modułów, obejmujących w szczególności funkcje informacyjne, zgłoszeniowe, powiadomień oraz harmonogramów lokalnych, udostępnianych przez JST w ramach współpracy z Operatorem.
  2. Zasady korzystania z poszczególnych usług lub treści publikowanych przez JST w ramach Aplikacji określają odpowiednie dokumenty wewnętrzne właściwej JST, w tym w szczególności jej regulaminy lub polityki informacyjne.
  3. Operator dostarcza Aplikację w modelu „as is” (w stanie, w jakim jest udostępniana), co Usługobiorca akceptuje. Operator nie gwarantuje, że Aplikacja w pełni zaspokoi indywidualne potrzeby Usługobiorców ani że umożliwi osiągnięcie wszystkich oczekiwanych przez nich celów. Obowiązki Operatora ograniczają się do zapewnienia działania Aplikacji oraz świadczenia Usług Elektronicznych zgodnie z niniejszym Regulaminem.
  4. Aplikacja stanowi system teleinformatyczny zarządzany przez Operatora. W związku z tym Operator jest uprawniony do prowadzenia prac technicznych, modernizacyjnych lub rozwojowych mających na celu poprawę jakości, bezpieczeństwa lub funkcjonalności Aplikacji, jak również zapewnienie świadczenia Usług Elektronicznych na jak najwyższym poziomie.

§5. Wymagania techniczne

  1. Przed zawarciem umowy Usługobiorca zobowiązany jest upewnić się, że jego urządzenie oraz środowisko techniczne spełniają minimalne wymagania niezbędne do prawidłowego korzystania z Aplikacji, określone w ust. 2 poniżej.
  2. Do korzystania z Aplikacji wymagane jest:
    • posiadanie urządzenia mobilnego (smartfona) działającego w oparciu o system operacyjny Android w wersji co najmniej 7.0 lub iOS w wersji co najmniej 11.0,
    • posiadanie aktualnej wersji jednej z przeglądarek internetowych: Google Chrome, Safari, Opera lub Microsoft Edge,
    • zapewnienie stałego dostępu do sieci Internet.
  3. Operator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe działanie Aplikacji wynikające ze stosowania urządzeń lub systemów operacyjnych niespełniających wymagań określonych w ust. 2, ani za problemy techniczne leżące po stronie Usługobiorcy, w tym związane z jakością połączenia internetowego.
  4. Operator dokłada należytej staranności, aby dostęp do Aplikacji był możliwy w sposób ciągły, tj. przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie wyłącza to jednak prawa Operatora do wprowadzenia Przerw Technicznych w dostępie do Aplikacji, związanych w szczególności z konserwacją, modernizacją, aktualizacją lub rozwojem systemu.
  5. W przypadku planowanej Przerwy Technicznej, w miarę możliwości Operator poinformuje Usługobiorców o jej przewidywanym terminie i czasie trwania poprzez komunikat wyświetlany w Aplikacji oraz na dedykowanej stronie internetowej Operatora.

§6. Zasady korzystania

  1. Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego, dobrymi obyczajami, a także postanowieniami niniejszego Regulaminu oraz celem, dla którego Aplikacja została stworzona. Usługobiorca jest zobowiązany do korzystania z Aplikacji oraz Usług w sposób nienaruszający praw Operatora, innych Usługobiorców ani osób trzecich.
  2. Usługobiorca nie może korzystać z Aplikacji w sposób sprzeczny z jej przeznaczeniem, a w szczególności:
    • w sposób, który uniemożliwia lub zakłóca prawidłowe korzystanie z zasobów systemowych lub sprzętowych Operatora przez innych Usługobiorców,
    • w jakikolwiek sposób sprzeczny z prawem lub dobrymi obyczajami, w tym w celu osiągnięcia celu niezgodnego z prawem,
    • w celu przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam), materiałów reklamowych lub treści o charakterze bezprawnym,
    • w sposób prowadzący do popełnienia czynu zabronionego lub naruszenia praw osób trzecich,
    • w sposób zagrażający bezpieczeństwu, integralności lub stabilności systemu informatycznego Operatora,
    • poprzez świadome przekazywanie, wysyłanie lub umieszczanie danych bądź materiałów zawierających złośliwe oprogramowanie, w tym wirusy, oprogramowanie szpiegujące lub inne komponenty mogące zakłócić działanie Aplikacji, sprzętu komputerowego lub systemów informatycznych Operatora bądź innych Usługobiorców.
  3. Okoliczności wskazane w ust. 2 powyżej stanowią podstawę do natychmiastowego rozwiązania przez Operatora umowy o świadczenie Usług Elektronicznych z winy Usługobiorcy, skutkujące utratą prawa do korzystania z Aplikacji.
  4. Za wszystkie szkody związane z używaniem Aplikacji przez osoby nieposiadające pełnej zdolności do czynności prawnych odpowiedzialność ponoszą ich przedstawiciele ustawowi.

§7. Wstrzymanie używania Aplikacji

  1. W przypadku uzyskania przez Operatora informacji, że Usługobiorca korzysta z Aplikacji w sposób sprzeczny z niniejszym Regulaminem lub z obowiązującymi przepisami prawa, Operator ma prawo do wstrzymania możliwości korzystania z Aplikacji przez Usługobiorcę.
  2. Przed podjęciem decyzji o wstrzymaniu używania Aplikacji Operator umożliwi Usługobiorcy złożenie wyjaśnień dotyczących zarzucanego naruszenia, z wyjątkiem sytuacji, gdy:
    • Operator otrzymał urzędowe zawiadomienie lub uzyskał wiarygodną informację o bezprawnym charakterze działań Usługobiorcy,
    • dalsze korzystanie z Aplikacji przez Usługobiorcę mogłoby spowodować szkodę po stronie Operatora lub osób trzecich, bądź doprowadzić do innych poważnych negatywnych skutków.
  3. Przywrócenie możliwości korzystania z Aplikacji może nastąpić po złożeniu przez Usługobiorcę rzetelnych i wyczerpujących wyjaśnień oraz po zaprzestaniu przez niego naruszeń, które stanowiły podstawę wstrzymania dostępu. Jeżeli działania Usługobiorcy spowodowały skutki naruszeń, w tym szkody po stronie Operatora lub osób trzecich, warunkiem przywrócenia dostępu do Aplikacji jest uprzednie skuteczne usunięcie tych skutków przez Usługobiorcę.

§8. Ograniczenie odpowiedzialności

  1. Operator nie ponosi odpowiedzialności za czasową niedostępność Aplikacji spowodowaną Przerwą Techniczną, w tym również za jakiekolwiek szkody powstałe w związku z jej wprowadzeniem i przeprowadzeniem.
  2. Operator nie odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usług przez podmioty trzecie, w szczególności przez operatorów telekomunikacyjnych, z którymi Usługobiorca zawarł umowy dotyczące dostępu do sieci Internet lub transmisji danych. Operator nie ponosi także odpowiedzialności za wysokość opłat pobieranych przez te podmioty.
  3. Usługobiorca korzysta z Aplikacji na własną odpowiedzialność, przyjmując na siebie wszelkie ryzyko związane z jej używaniem w sposób niezgodny z przeznaczeniem, postanowieniami Regulaminu lub obowiązującym prawem.
  4. Operator nie ponosi odpowiedzialności za treść oraz aktualność linków zamieszczonych w Aplikacji, w szczególności gdy prowadzą one do stron internetowych, zasobów lub narzędzi utrzymywanych przez podmioty trzecie.
  5. Operator nie ponosi odpowiedzialności za nieprawidłowe wykonanie umowy lub szkody wynikające z przyczyn leżących po stronie Usługobiorcy lub osób trzecich, w tym zewnętrznych dostawców usług, ani za skutki zdarzeń o charakterze Siły Wyższej.

§9. Prawa autorskie

  1. Prawa autorskie do Aplikacji, w tym kodu źródłowego, layoutu, logo etc., stanowią przedmiot praw autorskich przysługujących Operatorowi. Usługobiorca zobowiązuje się do nienaruszania praw autorskich Operatora przez cały okres obowiązywania Umowy oraz po jej zakończeniu, pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej przewidzianej w obowiązujących przepisach prawa.
  2. Z chwilą zawarcia Umowy Operator udziela Usługobiorcy niewyłącznej licencji na korzystanie z Aplikacji oraz jej elementów w zakresie niezbędnym do korzystania z Usług Elektronicznych zgodnie z Regulaminem. Licencja wygasa z momentem zakończeniem obowiązywania umowy.
  3. Licencja, o której mowa w ust. 2, udzielana jest na czas świadczenia Usług Elektronicznych oraz na terytorium, na którym Usługobiorca posiada miejsce zamieszkania lub zwykłego pobytu. Usługobiorca nie jest uprawniony do udzielania sublicencji osobom trzecim w jakiejkolwiek formie.
  4. Z zastrzeżeniem przepisów o dozwolonym użytku oraz zakresu udzielonej licencji, bez uprzedniej pisemnej zgody Operatora zabrania się w szczególności:
    • trwałego lub czasowego zwielokrotniania Aplikacji lub jej części w jakiejkolwiek formie i przy użyciu jakichkolwiek środków, w zakresie wykraczającym poza udzieloną licencję,
    • wykorzystywania elementów Aplikacji, jej fragmentów lub wersji w innym oprogramowaniu lub systemie teleinformatycznym,
    • odtwarzania, dekompilowania, modyfikowania, tłumaczenia lub podejmowania jakichkolwiek działań mających na celu uzyskanie kodu źródłowego Aplikacji w sposób sprzeczny z obowiązującymi przepisami prawa,
    • odpłatnego lub nieodpłatnego rozpowszechniania, najmu, dzierżawy, użyczania, udostępniania, sprzedaży lub innego rodzaju rozporządzania Aplikacją, jej elementami, kopią lub dokumentacją,
    • dokonywania jakichkolwiek czynności rozporządzających prawami do Aplikacji lub jej części na rzecz osób trzecich.
  5. Prawa autorskie do treści przekazywanych przez Aplikację przysługują właściwej JST.

§10. Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem Danych Osobowych przetwarzanych w Aplikacji jest Operator tj. TI sp. z o.o. z siedzibą we (64-510) Wronkach, przy ul. Poznańskiej 56, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, IX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000338626.
  2. Administrator Danych Osobowych powołał osobę do kontaktu pod adresem e-mail: rodo@ti.pl.
  3. Administrator będzie przetwarzał na potrzeby świadczenia Usług w poszczególnych modułach: adres e-mail, informację o lokalizacji i adresie odbioru odpadów.
  4. Administrator oświadcza, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z RODO oraz, że w celu zachowania bezpieczeństwa stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne.
  5. Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. „w sytuacji gdy przetwarzanie danych jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy”.
  6. Odbiorcami Pani/Pana danych mogą być firmy świadczące usługi obsługi IT dla Administratora i JST.
  7. Pani/Pana dane będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celu, w którym zostały zebrane lub do czasu ustalenia, dochodzenia, obrony ewentualnych roszczeń.
  8. Usługodawca informuje, że Usługobiorcy przysługuje prawo do:
    • żądania dostępu,
    • sprostowania,
    • ograniczenia przetwarzania,
    • przenoszenia,
    • udostępnionych przez niego danych osobowych, o ile takie uprawnienia przysługują mu wprost z przepisów RODO.
  9. Usługodawca oświadcza ponadto, że:
    • na jego czynności związane z przetwarzaniem danych osobowych można wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
    • osobom udostępniającym dane osobowe nie przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania tych danych przez Usługodawcę, gdyż podstawą ich przetwarzania jest art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
    • udostępnione dane osobowe nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym nie będą podlegały profilowaniu. Usługodawca nie ma zamiaru przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

§11. Postępowanie reklamacyjne

  1. Usługobiorca ma prawo zgłaszać reklamacje co do niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi z przyczyn, za które odpowiedzialność ponosi Usługodawca.
  2. Przed złożeniem reklamacji Usługobiorca zobowiązany jest zweryfikować, czy niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi nie wynika z przyczyn, za które nie ponosi odpowiedzialności Usługobiorca, w tym w szczególności z problemów z dostępem przez Usługobiorcę do sieci Internet.
  3. Reklamacje należy zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na następujący adres: biuro@2clickportal.pl. W zgłoszeniu reklamacji Usługobiorca, oprócz danych go identyfikujących, zobowiązany jest zawrzeć szczegółowy opis nieprawidłowości w świadczeniu Usługi przez Usługodawcę.
  4. Termin na złożenie reklamacji jest ograniczony czasowo do 14 dni od daty powstania zdarzenia uzasadniającego zgłoszenie reklamacji pod rygorem nierozpatrywania reklamacji.
  5. Zgłoszona reklamacja podlega rozpatrzeniu w terminie nie dłuższym niż 14 dni. Odpowiedź na reklamację Usługodawca przesyła Usługobiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres, z którego została zgłoszona reklamacja.

§12. Zmiana Regulaminu

  1. Operator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności w przypadku konieczności dostosowania jego treści do zmiany przepisów prawa, orzeczeń sądów powszechnych lub decyzji właściwych organów administracji publicznej.
  2. O treści zmian Regulaminu Operator poinformuje Usługobiorców poprzez publikację nowej wersji Regulaminu w Aplikacji, a także poprzez komunikat wyświetlany w jej obrębie.
  3. Zmieniony Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia Usługobiorców o zmianach, chyba że krótszy termin będzie wynikał z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, orzeczenia sądu lub decyzji właściwego organu administracji publicznej.
  4. W przypadku niewyrażenia zgody na zmieniony Regulamin, skutkować to będzie utratą możliwości korzystania z Aplikacji z upływem przewidzianego terminu na wejście zmienionego Regulaminu w życie.

§13. Postanowienia końcowe

  1. Niniejszy Regulamin podlega prawu polskiemu i został sporządzony w oparciu o przepisy obowiązujące na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  3. Wszelkie spory wynikające z umowy o świadczenie Usług Elektronicznych pomiędzy Operatorem a Usługobiorcą będą rozpatrywane przez właściwy rzeczowo sąd powszechny miejscowo właściwy dla siedziby Operatora.
  4. Regulamin wchodzi w życie z dniem 05 listopada 2025 roku.
Ustawienia plików cookie

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej